Tipy a triky

Ecomail vs. Mailchimp: Který je lepší pro váš e‑mail marketing?

Veronika Dostálová

10. srpna 2023

Sdílet

Čtení na 7 minut

Často se setkáváme s otázkou, jaký je mezi Ecomailem a Mailchimpem rozdíl. V základu se jedná o nástroje pro e‑mail marketing s velmi podobnými funkcemi. Klienti, kteří k nám přecházejí, se ale vesměs shodují, že hlavním důvodem migrace k Ecomailu je nemožnost využívat všechny nástroje Mailchimpu kvůli angličtině. Jejich e‑mail marketing se proto často soustředí pouze na rozesílku klasických kampaní, a navíc mají problém se spojit s někým, kdo by jim rychle pomohl.

V Ecomailu tohle nehrozí. Nejen, že je aplikace velmi intuitivní, a nemáte tak problém ani s nastavením pokročilejších funkcí, ale navíc se máte vždy na koho obrátit.

Přesné srovnání platformy MailchimpEcomail by samozřejmě měl provést někdo nezávislý. My proto pouze poukážeme na některé aspekty, které Ecomail odlišují od MailChimpu, a které mohou hrát roli při výběru nástroje pro váš e‑mail marketing.

Ecomail vs. Mailchimp: Který je lepší pro e-mail marketing?

Co je to Mailchimp?

Mailchimp je mezinárodní platforma pro e‑mailový marketing, která umožňuje firmám a jednotlivcům vytvářet e‑mailové kampaně, spravovat seznamy kontaktů a analyzovat výsledky svých kampaní. Mailchimp byl založen v roce 2001 a od té doby se stal jedním z nejrozšířenějších marketingových nástrojů na světě. Tak proč vybrat Ecomail?

Přehledné a intuitivní uživatelské prostředí

Ecomail je navržený tak, aby v něm mohl plnohodnotně pracovat i začátečník bez předchozí zkušenosti s e‑mailingem. Aplikace je uživatelsky přívětivá, a můžete tak snadno využívat i pokročilé funkce. Nemusíte se proto soustředit pouze na klasické kampaně, ale svůj e‑mailing posunete na vyšší úroveň díky automatizacím, segmentaci nebo webtrackingu bez složitého nastavování.

Po registraci navíc v appce najdete onboarding, který vás provede základy v Ecomailu.

Ecomail vs. Mailchimp

V Ecomailu si svou první kampaň nastavíte za pár minut.

Ecomail podpora v češtině, zatímco Mailchimp pouze v angličtině

Naše online podpora vás nikdy nenechá ve štychu. Je vám k dispozici v češtině každý všední den od 9 do 17h, a garantuje odpověď do pár minut. Podporu u nás mohou využívat úplně všichni – i ti, kteří pracují v bezplatné verzi účtu. A pokud raději voláte, fungujeme i na telefonu. 😉 Podpora v češtině je opět něco, co  Mailchimp nenabízí a s podporou Mailchimpu budete komunikovat v angličtině.

Ecomail vs. Mailchimp - online podpora

Online podporu může využít úplně každý.

Automatické skloňování v Ecomailu

Díky českému rozhraní své zákazníky oslovíte jménem, a e‑mail tak můžete začít místo obecným “Dobrý den, vážený zákazníku” třeba s “Dobrý den, Jiřino”, a to zcela automaticky – aplikace sama doplní oslovení podle křesního jména u kontaktu. Tuto funkci skloňování jmen například Mailchimp nenabízí. Pokud budete používat personalizaci ve formě oslovení, svou šanci na otevření newsletteru můžete zvýšit až o 29 %. 

Příklad personalizace v e-mailingovém nástroji Ecomail

E-mail s oslovením může vypadat třeba takto.

Generování svátků v Ecomailu

Ecomail, narozdíl od Mailchimpu, umí automaticky generovat datum svátku. Pokud jméno kontaktu existuje v oficiálním kalendáři, aplikace určí, kdy má kontakt svátek. Díky tomu svým kontaktům můžete automaticky přát ke svátku, a poslat jim navíc třeba slevový kupón nebo malý dárek. Ecomail pracuje s následujícími kalendáři:

  • český

  • slovenský 

  • maďarský

  • finský

  • rakouský

💡TIP: Svátkovou automatizaci najdete v Ecomailu přednastavenou, stejně jako další nejoblíbenější automatizace. Nastavíte si je na pár kliknutí – a úplně zdarma.

Ecomail vs. Mailchimp: Newsletter automatizace

Přehled přednastavených scénářů nejoblíbenějších automatizací pro váš e-mail marketing

Intuitivní drag & drop editor šablon

V našem editoru si vytvoříte zbrusu novou šablonu i bez znalosti kódování. V aplikaci najvíc najdete přes 170 předpřipravených šablon, které si můžete vyšperkovat podle svých představ. Editor vás potěší spoustou pokročilých funkcí jako např.

  • zbožový feed

  • skrytí obsahu pro mobil/desktop

  • nastavení neviditelného preheaderu

  • automatické zalamování obsahu na mobilních zařízeních

  • a mnoho dalšího.

Podívejte se na video, ve kterém vás naše specialistka prací v editoru provede a ukáže, jak jeho pokročilé funkce využívat. 

Víte, že: Na našem editoru šablon pracuje celý tým vývojářů, a mimo jiné ho nabízíme i globálně jako samostatný produkt TOPOL.io.

Téměř 30 dostupných integrací

A neustále přibývají další. Ecomail si teď propojíte s 27 aplikacemi třetích stran. Propojení zajistí automatický přenos kontaktů do Ecomailu a umožní vám reagovat třeba na opuštění košíku, provedení objednávky, návštěvu stránky nebo registraci.

Můžete využít i napojení pomocí API s českou dokumentací, Zapieru nebo Taste.

Mezi integracemi najdete třeba propojení s platformami:

Maximální doručitelnost nejen na české a slovenské servery

Čeští a slovenští poskytovatelé e‑mailových schránek nejsou pro Mailchimp prioritou, pro Ecomail ano. Obecně je naše doručitelnost 99,7 % a aktuálně posíláme do 160 zemí světa. Jakýkoliv případný problém s rozesílkou navíc ihned řešíme.

💡 TIP: Podívejte se na recenzi Ecomailu na Webtrhu.

Školení a služby: Ecomail v češtině, Mailchimp v angličtině

Naši specialisté vám rádi vytvoří vzhlednou a funkční šablonu, připraví scénáře libovolných automatizací nebo implementují nástroj – a to vše na míru vašim potřebám. Pořádáme také individuální školení, která můžete absolvovat přímo v našich kancelářích v centru Prahy. 💚 Vyberte si z celé řady služeb.

Ecomail banner

Pokročilé automatizace pro váš e-mail marketing

V Ecomailu není problém nastavit i ty nejpokročilejší automatizace. Připomínejte poslední objednávky nebo zboží v košíku, reagujte na nákupní chování zákazníků a reaktivujte uspané kontakty. Chcete si tvorbu automatizací usnadit? Pak vám přijdou vhod přednastavené scénáře těch nejoblíbenějších. 

Ecomail jako omni-channel platforma

Posílejte SMS kampaně nebo s publikem komunikujte i na Facebooku. Pomůžeme vám oslovit kontakty napříč dalšími komunikačními kanály.

Studnice vzdělávacích materiálů

Chceme, aby naši klienti mohli Ecomail využívat naplno. Kromě online podpory a obsáhlé nápovědy najdete inspiraci a užitečné tipy také na našem blogu, Youtube kanále nebo v naší facebookové skupině Ecomail Poradna. Veškeré vzdělávací mateirály najdete také v sekci "Naučte se" v horním menu našeho webu.

💡 TIP: Vyhodnocování e‑mailingových kampaní v Ecomail a MailChimp

Hladký přechod z Mailchimpu

Rozhodli jste se k nám přejít? Přechod k EcomailuMailchimpu a nebo jiné platformy je díky automatické synchronizaci kontaktů jednoduchý. Pomocí API klíče vaše kontakty bezpečně přesuneme, a to včetně odhlášených a odražených (bounce)

Naši specialisté vám navíc rádi pomohou s přesunem vašich automatizací, šablon i dalšího nastavení. S komplexním přechodem pomáhali už spoustě našich klientů, třeba i Firmě na zážitky.

migrace z Mailchimpu k Ecomailu

Díky jednorázové synchronizaci dojde k přesunu kontaktů automaticky.

Ecomail na 14 dní zdarma. Vyzkoušejte zda vám vyhovuje více než Mailchimp

Rádi vám aktivujeme 14denní bezplatné testování nejvyššího tarifu Marketer+ pro celou databázi, abyste si Ecomail i všechny pokročilé funkce mohli nejdřív nezávazně vyzkoušet. Napište nám na support@ecomail.cz ohledně podrobností. Těšíme se na vás! 💚

💡 TIP: Domluvte si s námi ještě před testováním hovor, kde vám během 30 minut představíme funkce a výhody našeho nástroje, ať jste do začátku vybavení potřebným know‑how. Stačí vyplnit kontaktní údaje a vybrat si termín, který vám vyhovuje.

e-mail marketing

Další články z Ecomail Blogu

Všechny články