Vzdělávání

5 nejčastějších chyb v newsletterech našich klientů: Neděláte ty stejné?

Klára Palkosková

10. října 2024

Sdílet

Čtení na 5 minut

Hromadná rozesílka neboli newsletter v dnešní době není žádná věda. Aby newslettery přinášely skvělé výsledky, stačí se držet pár zásadních pravidel 💪

Čemu se naopak v e‑mail marketingu obloukem vyhnout? Prohřešky, kterým je lepší se vyvarovat, představí naši zkušení e‑mailingoví specialisté –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Patrik VotočekMonika Peštová.

5 chyb v newsletteru které snižují míru prokliku

Nejčastější chyby v newsletteru, které snižují míru prokliku

  • Přehnaně tlačit na výkon.

  • Opomíjet osobní přístup.

  • Neřešit mobilní uživatele!

  • Příliš mnoho textu bez struktury.

  • Nepočítat s důležitostí vizuálů.

  • Nechat čtenáře v nejistotě.

  • Neprověřovat reakce publika.

5 nejčastějších chyb v e-mail marketingu ⚠️

🎥 Ve videu vám ukážeme 5 největších prohřešků v e‑mailingu 👇

e-mail marketing nejčatější chyby

Důsledkem těchto chyb v newsletteru může dojít ke ztrátě potenciálních zákazníkůpoškození reputace Vaší domény a celkově k nízké návratnosti investic z e‑mail marketingu.

Nekvalitní databáze kontaktů ⚠️

Stále se setkáváme s tím, že někteří klienti kondici databáze neřeší. Zbavte se neaktivních kontaktů, které vaše e‑maily dlouhodobě neotvírají a získejte tak jistotu v tom, že budete pracovat hlavně s kontakty, které mají o vaše newslettery zájem. Nastavte reaktivační automatizaci, která bude kontakty pravidelně očišťovat za vás a zajistěte si tak co nejaktuálnější databázi kontaktů.

Žádné automatizace ⚠️

Posíláte jenom běžné e‑mailingové kampaně? Okuste sílu automatizací, které pracují za vás a samy osloví kontakty v tu pravou chvíli. Pokud prvotní nastavení scénáře zvládnete na výbornou, automatizaci můžete nechat běžet měsíce, ba dokonce roky. Využijte pro nastavení automatizace předpřipravené scénáře, najdete je přímo v aplikaci.

🎥 Pusťte si webinář s naší e‑mailingovou specialistkou Andreou Fuxovou o automatizacích, které nastavíte v Ecomailu za pár minut 👇

Newsletter má staré a neresponzivní šablony ⚠️

Dobře navržená šablona nejenže přiláká pozornost vašich odběratelů, ale také zvýší pravděpodobnost, že si přečtou obsah newsletteru a podniknou požadovanou akci. Dejte si proto záležet, ať je co nejpřehlednější. V Ecomailu můžete vybírat z více než 170 designů šablon, které během chvilky upravíte na míru svému projektu. Vybírejte návrhy podle příležitostí: sváteční, pro e‑shopy apod.

newsletter šablony

Zobrazení šablon testujte napříč zařízeními a poštovními klienty. Specifické zobrazení má šablona na mobilu nebo v dark mode neboli tmavém režimu.

Žádná segmentace kontaktů ⚠️

Posílat všechno všem je dávno out. Díky segmentaci kontaktů můžete snadno a jednoduše e‑mailing personalizovat. Publikum rozdělte třeba podle pohlaví, aktivity v kampaních nebo podle toho, jaké zboží pravidelně nakupuje. Nastavené segmenty se automaticky přepočítávají před každou rozesílkou, proto můžete mít jistotu, že newsletter přijde vždy těm správným lidem.

Segmentace zákazníků pro účely odeslání newsletteru

Ignorování reportů ⚠️

Statistiky v e‑mailingu napoví mnohé o tom, co se v kampaních povedlo a co naopak ne. Nezahoďte proto možnost rozesílku s jejich pomocí vyhodnotit a mějte je při plánování strategie k ruce. Pravidelně si posviťte také na report aktivních automatizací. Dlouho nepozměněný automat může začít ztrácet na výkonnosti, což je škoda. Pokud občas váháte mezi variantami e‑mailů, využijte možnost A/B testování kampaní.

Nejste v tom sami 🙌

Ecomail podniká spoustu aktivit, díky kterým se naučíte e‑mail marketing dělat efektivně. Nemusíte rozumět kódu ani grafice, abyste zvládli nastavit základní strategii rozesílky.

Další rady a inspiraci ze světa e‑mailingu najdete na těchto místech:

📍 Centrum nápovědy
📍 Články na blogu
📍 Webináře
📍 Případové studie
📍 E‑booky

Přihlaste se k odběru našeho LinkedIn Zpravodaje, kde informujeme o dění u nás ve firmě a světě e‑commerce, nebo si dopřejte pravidelnou porci pozvánek na naše akce a webináře, novinky ze světa e‑mailingu a aplikace Ecomail skrz náš pravidelný newsletter.

Ecomail banner s nabídkou služeb na míru

Svěřte svůj e‑mailing do rukou našich e‑mailingových specialistů. Ecomail znají jako své boty 🩰–⁠⁠⁠⁠⁠⁠ pod rukama jim projde několik desítek klientských účtů týdně. Díky tomu dokážou rychle navrhnout ideální řešení na míru konkrétnímu projektu. 💚

Na přání vytvoříme krásné šablony pro váš newsletter nebo bezchybné automatizace, tím to ale nekončí. Obraťte se na nás, pokud přecházíte z jiného nástroje nebo si přejete navrhnout komplexní e‑mailingovou strategii. Uspořádáme pro Vás školení, poskytneme konzultaci, nebo provedeme hloubkovou RFM analýzu e‑shopu.

Podívejte se na náš web nebo nám rovnou napište na sluzby@ecomail.cz 💌

Další články z Ecomail Blogu

Všechny články