Češi slevy milují. Tuzemští prodejci proto akčními nabídkami nešetří. Věrnostní body, slevové akce a výprodeje. Pracují ale s akcemi efektivně také e‑shopy? 🤔
Inspirujte se daty z více než 200 českých e‑shopů a výsledky studie zohledněte při plánování strategie e‑mailingu, nejčastěji využívaného kanálu pro distribuci slevových akcí.
Přečtěte si, jak na slevy s Ecomailem 🏷 Nechybí příklady automatizovaných kampaní, ve kterých využijete slevové kupóny a další tipy do praxe.
Podle nejnovější studie zorganizované platformou Děkovačka, zaměřené na slevy v českých e‑shopech, používá slevy ve své obchodní strategii 82,7 % českých e‑shopů. Nejčastěji e‑shopaři pořádají slevové akce několikrát do roka: 32,1 % e‑shopů pořádá slevové akce měsíčně a 12,7 % obchodníků pravidelně každý týden.
Zbývající téměř pětina českých e‑shopů se slevám v současné době nevěnuje.
Důraz na kvalitu produktů – Někteří prodejci chtějí, aby se zákazníci vraceli kvůli kvalitě zboží, nikoliv kvůli slevám. Nechtějí se zapojovat do cenové války a spoléhat na slevy.
Obava ze „slevové spirály“ – Obchodníci se obávají, že pokud začnou nabízet slevy, zákazníci je budou očekávat stále častěji, což může poškodit jejich ziskovost.
Etický přístup – Někteří podnikatelé vnímají slevy jako manipulaci. Raději nastavují férové ceny, než aby je uměle navyšovali a následně nabízeli slevy.
E‑shopy, které pořádají slevy více než 1× týdně, zaznamenávají průměrný nárůst prodejů o 60 %. To jasně dokazuje, že dobře načasované slevy mohou výrazně zvýšit prodeje a zákaznický zájem.
Přečtěte si celou studii 👇
E‑mail marketing je podle výsledků studie nejčastěji využívaným kanálem pro komunikaci slevových nabídek směrem k zákazníkům. Představíme vám způsoby, jak se slevami pracovat v našem e‑mailingovém nástroji.
Chcete poslat jeden slevový kód, který bude stejný pro všechny? Takový kupón můžete posílat v běžných nebo automatizovaných kampaních a propagovat v dalších marketingových kanálech. Vepište ho do šablony e‑mailu a nastavte welcome automatizaci >>
Chcete každému zákazníkovi poslat jedinečný slevový kupón? Jednoduše nahrajte do účtu soubor se slevovými kódy a rozešlete je pomocí automatizace. Kód může uplatnit jen ten, komu slevový kupón dorazil. Podrobněji píšeme o individuálních kupónech v tomto článku >>
Potenciální zákazníky zaujměte formulářem umístěným na webu. V Ecomailu můžete volit mezi pop‑up formulářem, vysouvací lištou, mobilním pop‑upem nebo statickým formulářem.
Výměnou za poskytnutí e‑mailu obdrží nový kontakt slevový kupón a šance na dokončení prvního nákupu se znásobí raz dva. Díky formuláři můžete sbírat další informace o kontaktu, jako je třeba jeho křestní jméno. Pokud znáte jména kontaktů v databázi, můžete nastavit populární svátkovou automatizaci.
Z výsledků studie vyplývá, že nové zákazníky nejvíce táhnou plošné procentuální slevy na celý sortiment. Nicméně v případě dražších produktů vypadá hodnotová sleva lépe oproti procentuální. Zaujme vás spíše 10 % z 5 000 Kč nebo 500 Kč z 5 000 Kč?
Pop‑up okno, neboli česky vyskakovací okno je interaktivní prvek webové stránky, který se zobrazí nad hlavním obsahem. Často se využívá k informování uživatele o speciálních nabídkách, sběru kontaktů, potvrzení akcí nebo zobrazení důležitých oznámení. Může mít různé formy, například jako malé dialogové okno, celostránkový overlay nebo postranní panel, a často obsahuje tlačítko pro zavření či další interakci.
Pouze necelých 30 % českých e‑shopů pracuje s personalizací slev, i když se jedná o efektivní způsob, jak zajistit retenci nákupů. Opakované nákupy vedou k růstu a stabilitě vašeho podnikání, proto neváhejte podpořit vztah zákazníků vůči vaší značce.
⭐ Odměňte nejvěrnější – Poděkujte za přízeň zákazníkům, kteří u vás pravidelně nakupují. Zajisté je potěší sleva na další nákup, doprava na váš účet, nebo dárek k nákupu zdarma.
Využijte cross‑sell strategii – Doporučte zákazníkovi, jaký produkt by se mu mohl hodit na základě dříve zakoupeného zboží. Může to být třeba další příslušenství nebo související produkty. Důležité je v tomto případě správné načasování e‑mailu.
⌛ Poslední záchrana – Pravidelně monitorujte, kteří zákazníci u vás delší dobu nenakoupili. Toto časové období se liší podle sortimentu, který nabízíte. Jiné bude v případě spotřebního zboží oproti např. koupi automobilu. Zachyťte neaktivitu kontaktu včas a zkuste ho reaktivovat.
TIP: Nová pravidla nastavování slev. Na co si dát pozor?
Slevy na míru ušijte zákazníkům na základě segmentace. Díky podmínkám můžete sledovat datum a výši nákupů, počet objednávek, kategorie zakoupeného zboží a mnoho dalších užitečných informací, které využijete při cílení běžných kampaní i automatizovaných scénářů.
O slevových akcích můžete kontakty informovat pomocí běžných kampaní. Abyste získali víc prostoru v rámci podnikání, doporučujeme ponechat odesílání slevových kupónů na nás. Díky automatickým scénářům za vás Ecomail pohlídá, kdy komu slevu odeslat. Slevy využijete např. v těchto automatizacích:
Welcome automatizace – na uvítanou povězte zákazníkům víc o vašem e‑shopu, nebo potenciálním zákazníkům rovnou nadělte slevový kupón na první objednávku
Opuštěný košík – když zákazník nedokončí nákup, zkuste ho v dalším kroku automatizace popostrčit k dokončení objednávky slevovým kupónem
VIP zákazníci – odměňte své nejvěrnější zákazníky slevou, nebo třeba dopravou zdarma
Svátková automatizace – další příklad automatizace, ve které se hodí individuální slevové kupóny
Reaktivační automatizace – neaktivní kontakty zkuste oslovit slevou, která bude vyšší než obvykle
TIP: Předpřipravené automatické scénáře najdete přímo ve svém Ecomail účtu.
Zdarma je můžete upravit na míru svému projektu.
E‑shopaři, s nasazením automatizací vám rádi pomůžeme. Rozesílku unikátních i individuálních slevových kupónů máme v malíčku, na sezónu připravíme i váš e‑shop. Objevte, co všechno umíme, na našem webu, nebo nám rovnou napište na sluzby@ecomail.cz 💌
Statistiky o slevách ze serveru VoucherCloud naznačují, že 57 % zákazníků je motivovaných udělat první nákup na neznámém e‑shopu, pokud je jim nabídnutý slevový kupón.
V roce 2012 proběhla studie v US, kde se zjistilo, že lidé, co dostali 10 USD voucher, zaznamenali 38 % zvýšení hladiny hormonů štěstí
V roce 2013 proběhl průzkum s 10 009 účastníky, z nichž 51 % přiznalo, že je při nákupu ovlivněno slevou při nákupech online.
Kompletní znění největší české studie najdete tady 👇